Батерията на ID.3 запазва над 90 процента от капацитета си след 160 000 км
Батерията на ID.3 впечатлява в теста за издръжливост на ADAC от 160 000 километра, като запазва над 90% от капацитета си.

- Високоволтовата батерия не показва слабости дори в края на теста
- Актуализациите на софтуера непрекъснато подобряват автомобила
- ADAC хвали способността за дълги разстояния и ниските изисквания за поддръжка
Екипът за тестване на ADAC дава на ID.3 много добра оценка дори след четири години тестове за издръжливост. Инженерите в Тестовия и технологичен център в Ландсберг ам Лех са изминали повече от 160 000 км.
Най-важното откритие: Високоволтовата батерия все още има нетен капацитет от 91%. Тестът е проведен с ID.3 Pro S с нетно енергийно съдържание на батерията от 77 kWh. Volkswagen гарантира за ID.3, както и за всички други модели ID., че батерията ще запази поне 70 процента от първоначалния си нетен капацитет след осем години експлоатация или 160 000 километра шофиране.

„Резултатът показва, че качеството на нашите ID. модели остава впечатляващо дори след много километри“, подчертава Мартин Сандер, член на борда на Volkswagen, отговарящ за продажбите, маркетинга и следпродажбеното обслужване. „Високият капацитет на батерията от над 90 процента след 160 000 километра потвърждава, че нашите модели ID. са много привлекателни и като употребявани автомобили и продължават да отговарят на изискванията на нашите клиенти.“
Тестовият екип на ADAC не пощади батерията. За да достигне 160 000 километра възможно най-бързо, ID.3 беше зареждан през над 40 процента от времето на станции за бързо зареждане. Освен това, противно на препоръката, автомобилът беше оставян на станцията за зареждане по-често със 100 процента ниво на зареждане, понякога в продължение на няколко дни, готов за следващия потребител.
Тестът за издръжливост е първият по рода си за автомобил от семейството на ID. ID.3 беше многократно проверяван от инженери в тестовия технологичен център Ландсберг ам Лех между тестовите шофирания, особено по отношение на състоянието на батерията му. ADAC има ясна препоръка към клиентите: винаги трябва да се инсталират актуализации на софтуера. По време на теста за издръжливост, ID.3 получи няколко софтуерни актуализации – включително e-Route Planner, който планира спирки за зареждане по по-дълги маршрути, така че дестинацията да бъде достигната възможно най-бързо. При това системата взема предвид не само нивото на заряд на батерията, но и текущата пътна обстановка и прогнозите. В допълнение към различни корекции на грешки
Актуализациите доведоха, наред с други неща, до увеличение на мощността на зареждане до 170 kW.
Актуализациите също така оказаха положителен ефект върху разхода на гориво и по този начин върху пробега.
По-специално, новият софтуер значително подобри разхода на енергия при кратки пътувания и при зимни температури от 0 до 5°C.
Други положителни аспекти, подчертани от ADAC: Каросерията и шасито са в добро състояние въпреки пробега. Осите, окачването и кормилното управление са способни да се справят с теглото на автомобила и не показват съществени аномалии или проблеми. ID.3 Pro S – Комбиниран разход на енергия 16,3 - 15,6 kWh/100 km; Комбинирани емисии на CO2 0 g/km; CO2 клас: A